12 Eyl 2009

The Fallen Video

Nasıl olduysa televizyonu açıyorum (evet bunu bazen gerçekten yapıyorum), bir bilgi yarışmasıyla başlıyorum ve ona rağmen sıradanlaşıp zap yapmaya başlıyorum. Number One'da duruyorum.
Görsel çekiciliği var sahnenin, insan doğası gereği duraklıyorum. Ciara dans ediyor, ikinci sınıf bir magazin haberi olsa "seksi ve kıvrak figürler" tabir edeceği ama benim sadece tekniğine baktığım ve kaslarını kullanabilmesine hayran olduğum (eski hip-hop çılardan yeni Latincilerdenim ne de olsa:) ) dansını ediyor. O an gerçekten üzülüyorum, şöyle ki:
Bir zamanlar Jennifer Lopez yeni klip çekti diye atv ana haberde duyurular yapıp ana haberin sonunda klibi verirdi, çoluk çocuk başında beklerdik. Mirkelam bir kliple meşhur oldu. Oysa şimdi nereni sallarsan salla, ne teknoloji kullanırsan kullan, kliple bir tepki yaratman mümkün değil. Çekenler de fashion tv'ye satmak için ya da mtv ödülleri için çeker oldu.
Peki bu dönüşüm ne zaman oldu, nasıl ve ne için vazgeçildi video klip modasından? Bunu cevaplamak için bunların yerini ne aldı diye düşündüm, artık bir şarkı süresi bile çok uzun, videoların en fazla 1 ya da 1,5 dakikalık olanları makbul. Gerçekten iyi bir dinleyiciysen de ya bilgisayarında playlist'ini oluşturursun ya da mp3 çalarına yüklersin kulağında iyi kulaklıklar takılırsın... Bir Summer Son klibinin yerini tutar mı tutmaz belki... ama devir bu.

Umarım böyle olmaz, insanlar hareketsizliğe mahkum olup ritmlerini kaybetmezler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder