19 Mar 2010

Taşınıyorum - 2

Taşınmak sana "herşeyinsiz de yaşayabileceğini" gösterir.

Tıpkı ayrılmak gibi birinden.

Daha gözlerini açmadan elini atıp bulduğun eski bir lamban vardı ya, aslında onun yenisi alınabilir. Alındı bile... Ve açma-kapama düğmesinin yerini o kadar kolay bulmaya başlarsın ki herşeyin bu kadar kolay olabileceğini hayal etmemişsindir.

Tıpkı yeni birinin elini tutabilmenin hiç de zor gelmemesi gibi.


Yangında ilk kurtarılacak şeyler listenin bomboş olması gibi bir rahatlık... Kendini al ve çık. Herşey ama herşey yerine konulabilir. Sen de koyarsın, onlar da. Konulmayanlar unutulabilir. Unutulmayanlar değersizleştirilebilir.

Ve güzel olan her seferinde kurduğun şeylerin bir öncekinden çok daha güzel olması ve sana çok daha fazla zevk vermesi. Mesela benim jaluzilerimi eski stor perdelerimden daha fazla beğenmem gibi. Ki bunun sebebi de deneyimdir... Zaman içinde yanlışlarını, zevklerini farketmen... Büyümen belki.

Sevdiklerinin fotoğraflarının, dünyanın biryerlerinde çektiğin fotoğraflarının ya da her gün gözünü açtığında gördüğün kapıların ve yatakların ve tavanların değişmesi güçlü kılar aslında seni. Sırf fotoğrafları mı? Sevdiklerinin kendilerinin de yokluğuna öyle bir alışırsın ki... Ve bu alışmalar senin yenilerini sevmene engel olacağına, daha da kolaylaştırır işini çünkü artık gözlerinden okuyabilirler senin hiçbirşeyi sahiplenmek kaygısında olmayan biri olduğunu, sıkmayacağını kimseyi avuçlarında ve "neden ama neden?" diye ağlamayacağını kimsenin arkasından. (Ağlamama konusunda söz vermesem mi? Ben hayatım boyunca kimseyi terketmedim.)

Tek ihtiyacının kimlik ve para olması... Diş fırçanı bile bakkaldan alabilirsin. Telefon bir de (ama numaralar ve mesajların kaynağı değişmektedir sürekli, eskilerin yerine yenileri gelmektedir). Tüm bu imkanlar içinde yine de kalmayı seçiyorsan, o zaman buraya aitsindir (benim İstanbul'a ait olmam gibi) ama aidiyetin asla engel değildir bir sabah bavulunu toplamak istemene ve o bavulların gittikçe küçülmesine.


*Taşınıyorum - 1

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder