14 Ağu 2010

Neden - Why - Perché - Warum - Pourquoi - Por Qué ?

Neden - Why - Perché - Warum - Pourquoi - Por Qué ?
Neden diye sormayı bırakmak kaybolduğunun resmidir. Çok sordum zamanında, acı çekerken her zaman ve herkese çok sordum neden? diye. Çoğu insanı Tanrı'ya bunu sorarken yakaladım, bazı insanları bana sorarken yakaladım ve "işte" dedim hepsine, ya da omuz silktim "cık" dedim.
Bana neden diye sormayı bıraktırmaları çok zor oldu ama sonunda başardılar. Çok çocuktum, çok ağlıyordum ve herşeyin bir nedeni olduğuna inanıyordum. Herşeyin bir nedeni olmalıydı ki bir de çözümü olabilsin. Oysa bazı şeyler sadece oluyordu işte... Nedensiz ve sonuçsuz. Ve sadece ahmaklar neden diye sorarak vakit kaybederdi. Yüzüme o güne kadar hiç görmediğim bir korkunçlukta ve zalimlikte baktı ve dedi ki: Yeter Ezgi! Neden, neden diye sorma! Nedeni yok işte! Böyle...
Aslında genelde söz dinleyen biri değilimdir, hatta söylenenin aksini yapmaya çalışmak hoşuma gider, yoldan sapanlar falan ilgimi çeker, herneyse. Ama bu sözü dinledim. Belki de bir zamanlar çok sevdiğim ama sonra bir canavara dönüşen birinin dudaklarından dökülüverdiği için. Bu sözü dinledim. O günden sonra insanlar yanımda rahat etti, ben de belki daha rahat ettim oysa rahat etmek insanların istediği nihai sonuç değildir hiç bir zaman. Keşke sevgisizliği ve düşüncesizliği ile bana neden diye sormayı bıraktırmasaydı, keşke rahatsız ve huzursuz olsaydım ama hala nedenleri merak ediyor olsaydım.
Oysa hiç etmiyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder