1 Ağu 2010

Everything is Illuminated üzerine

Baştan söyliyim, bir filmden, fotoğraflardan ve biraz hayat görüşünden ibaret olacak kısa bir yazı bu yine.
"Everything is Illuminated" diye bir film var. Benim yaşam koçum, kültür elçim sayılabilecek çok çok sevdiğim biri olan U'nun değerli tavsiyelerinden sadece biriydi. Filmin politik yanı bazılarının hoşuna gitmeyebilir çünkü Ukrayna'da bir zamanların Musevi düşmanlığına gönderme yapıyor. Ama hoşunuza gideceğine emin olduğum bir şey varsa o da minik yüzükçü Elijah Wood'un tüm tatlılığıyla sergilediği oyunculuğu. Biraz da komik Rus aksanı ve trajikomik içiçe geçmiş hikayeler var.

Benim dikkatimi çelen ise filmin bitişi oldu (ne de olsa film eleştirmeni, sinema blogçusu vs değilim, ister spoiler veririm ister sırf link veririm, külahımdan)... Öleceğini anlayan bir kadın neden nikah yüzüğünü toprağa gömer? Çünkü bulunmasını ister. Çünkü unutmak ihanettir diyor film...

Çok sevdiğim ama artık görüşemediğim bazı insanlar var ya da görüşebildiğim... Çünkü elvedalardan, sonsuz bitişlerden nefret ediyorum. Sinir uçlarım kopmasın, tanıdığım yüzler solmasın istiyorum. Evet çünkü unutmak ihanettir, paylaşılan herşeye, paylaştığın herkese. Bu yüzden ben fotoğraf çekmeyi çok severim, hele son zamanlarda neredeyse hep yanımda ufak ya da pro bir fotoğraf makinası var. Ben hiçkimseye, hiçbir ana ihanet etmek istemiyorum. Hiçbir şeyi unutmak istemiyorum. Açıp baktıkça tazeleniyor farkında değil misin? Eski sevgilinle ilk buluştuğunda üzerindeki gömleğe ihanet etmek ister miydin? Ölen dedenin bastonuna, şapkasına? Kardeşinin eldiven geçirilmiş bebek ellerine ihanet etmek ister miydin? Son doğumgünündeki tek muma? Üzgünüm ama zekamıza ve hafızamıza ne kadar güvenirsek güvenelim (ki bu konuda iddialıyım) birşeyleri hatırlamak gerçekten çok zor... Ve ben ihanet edecek kadar nefret etmedim sanırım kimseden, o yüzden hepsini hatırlamak istedim, odamın en berbat yerlerine bile fotoğraflar gizledim.

Lütfen beni unutma. Sana ihanet etmiş ya da edecek olsam bile sen bana etme ve unutma! Olur mu?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder