29 Eyl 2010

Hope Davis üstüne

Bu kadını sevip sevemediğime bir türlü karar veremiyorum.
Hope Davis
Aslında tip olarak hiç seveceğim türden bir kadın değil. Ben kemikli geniş yüzlü, koyu tenli, kahverengi gözlü, koyu renk ve uzun saçlı kadınları beğeniyorum. Hatta beni, kalın kaşları falan olsun.
Bu kadınsa sapsarı saçlara, renkli gözlere, kalkık minicik bir burna ve bembeyaz bir tene sahip. 
Yine de onu her izleyişimde garip bir yakınlık duyuyorum.

Daha önce kısa kısa orda burada televizyonda falan görmüştüm. İlk araştırmamı American Splendor sonrasında yapmıştım. Gerçi oradaki rolü (geek-loser-müthiş sevdiğim çiftin Joyce'u) gereği çok garip bi görüntüsü ve peruk olduğu her halinden belli garip bir tiplemesi vardı ama yine de oyunculuğu çok tatlı ve insana yakın hissettiriyor.
Bu sıralar onu her gün izlememiyse "Six degrees" e borçluyum. Yine bu seride de aman aman bir rolü yok ama onu izlemek bana iyi hissettiriyor. Laura Morgan adında dul ve düzelmek için kendini zorlayan düzgün, normal, iyi bir karakteri oynuyor.
Bu yazıyı yazmaya karar verdiğimde biraz daha araştırdım. Küçük bütçeli ve değişik filmleri ve tiyatro oyunlarını tercih etmesi gibi güzelliklerinin yanında beni hayal kırıklığına uğratacak bazı gerçeklere de ulaşmadım değil. Örneğin Hillary Clinton'ı oynaması, neredeyse annem yaşında (1964lü) olması gibi...
Yani belki Kate Winslet gibi başrolü vermem ona ama diğer rollerden biri için düşüneceğim kesin...

* Not: Filmlerde genelde anneler ve belli bir yaşın altındaki çocuklar hep haklıdır, hep melek gibi iyidir ve hep sevimlidir ya.. Onlar gerçek işte.. Öyleler gerçekten. 
*edit: In Treatment'ta izliyorum bu aralar Hope'u. Avukat rolü baya ezik, umarım iyiye gider.
* edit: yıl 2012: Mildred Pierce'ta da rolü var. 
* edit: yıl hala 2012: Newsroom'da dedikodu gazetecisini canlandırıyor. Yine samimi, sevdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder