20 Eyl 2010

İlk Sevişme

Soundtracklere bayılıyorum. Sanki biri benden önce bahçelere dalmış, en lezzetli meyveleri ve en güzel çiçekleri bi araya getirmiş, ben de uyanığım ya hazıra konmuşum. Soundtracklerde bir başlangıç olur, kısa bir açılış parçası. Gelişmeler olur, iyi ve kötü, coşkulu ve yavaş parçalar. Ve sonuç olur, imza gibi. Hepsi aynı ruhtadır, aynı atmosferi bozmadan tüm albüm boyunca yaşayabilirsin.
Bu konuda önerebileceklerim O.C ve Smallville soundtrackleri. Etnik yapısıyla Heroes, güzel karmasıyla Dr House. Ama bir de hiç unutamayacaklarım var ki o parçalar Yağmur şarkısı içime deli gibi işleyen Gökhan Kırdar'a ait olanlar... Bence enstrümantal parçaların ustası, her şarkısı hiç sözsüz bir sürü şey anlatıyor. 
Aslında buraya kadar olan kısım sadece girizgahtı...  
Bir parça var yine beni benden alan... Sadece 1.30 dakikalık. Issız Adam albümünden. Adı İlk Sevişme...
Etnik sesler, korkutucu ve sade bir altyapı var parçada, çok da bir şey anlatmıyor aslında. Jenerik denip geçilebilir. Oysa ilk sevişme adını veren çok önemli bir detay var o parçada. Çevrilen sayfa sesleri... Sözsüz parçaların en güzel yanı hayalgücünü harekete geçirmesi ve bu şekilde herkesin aynı parçayı dinleyerek kendi farklı parçasını yaratabilmesidir. Bu sayfa sesleri benim için parçanın anahtarı. 
İlk sevişme kalın bir kitabı büyük hevesle okumaktır. Sayfaları hırçınca çevirmek, merakına yenilmek, okudukça okuyasın gelmesidir. İlk sevişme birini açıp ilk defa okumaktır. Öyle uzun uzun kanepende kahveyle günlerce roman okur gibi değil... Sayfaları yırtar gibi çevirip o kısa süre içinde, karşındakinin yıllarca uğraşarak bedenine kazıdığı satırları ve sayfaları yalayıp yutmak, onun düğümlerinin ve çözümlerinin içinden geçmek, okula geç kalmak pahasına kitabını elinden bırakmayan bir çocuk hevesiyle onu bütün gece yanında tutmaktır ve ezberlemektir kelimelerini...

5 yorum:

  1. süper sürekli takip edicem demiştim :D

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim ama onu dediğinde adını yazmamıştın :)

    YanıtlaSil
  3. düşün yoreum yazmayı bile bilmiodum :)

    YanıtlaSil
  4. bu aralar ben de sana machinarium'un kendisini ve soundtrack'ini tavsiye edebilirim.

    bir de atonement soundtrack'inde ritmi daktilo sesiyle yapılmış bir parça vardır ki (briony) insanın yazar olası geliyor....

    YanıtlaSil
  5. machinarium oyun değil mi bi bakıyım.
    atonement'ı dinledim, daktilo güzeldir ama senin zaten hep yazar olasın geliyo .)

    YanıtlaSil