2 Eyl 2010

Parasite-Free

Ezgi Merdin ile Sağlık yazı dizimizin bu bölümünde vücudumuzun en pis yerlerinde bize yoldaşlık eden kurt tiplerinden bahsedeceğiz.
Of o değil de bunların tanı aşaması süper. Yani incelenmek böyle kıl doku idrar dışkı örneklerini falan özene bezene kaplara koyup labarotuarlara vermek acaip güzel bir duygu.p Burhan'ın İskandinav kanına sahip çıkması gibi ben de hep anormal değişik şeyler çıkarmayı istiyorum ama henüz olmadı.

Neyse, anal peri-anal bölgelerinizde kaşıntı varsa ve gece salya probleminiz varsa muhtemelen bağırsaklarınızda kurt-parazit vardır demekmiş (ki bende o bile yok.( ) Bunların tespiti ise süper. Kılkurdu denen tür için Selofan bant denen bir şey var. Sabah uyanır uyanmaz hiçbir şey yiyip içmeden ve hiç vakit kaybetmeden, baya bildiğn selobantı tam dışkının dünyayla buluştuğu ilk nokta olan yerine yapıştırıp sonra o bantı da ufak bir cam parçasına yapıştırıyorsun. Hemen aynı gün laboratuara götürüyorsun. İki saatte sonuçlar çıkıyor. Eğer şunu görürlerse kılkurdu var demekmiş:

Bir diğer parazit türünü tespit etmek içinse o güzelim sıcak kakanı laboratuardan aldığın pembe kapçıklara koyup 2 saat içinde laboratuara yetiştirmen gerekiyor. Ve bu işlemi 3 ardışık gün boyunca tekrarlaman gerekiyor çünkü benim tahminime göre 3 güne kadar uzayabiliyor yumurta bırakma sıklığı .S Yani  eğer kurdun varsa üçünden birinde yakalarız bizden kaçmaz gibi bi yaklaşım ama bu tamamen benim tahminim.
Neyse bu iki test de bende temiz çıkmıştı, beni aydınlatmadı, tamamen parasite-free yim ve çözülmek zorunda olan bir sürü sır barındırıyorum.ppp

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder