8 Ara 2010

Bu Mu Yani?

Nietzsche sormuş: 
Hayatını aynen bu şekilde baştan sonuna kadar baştan sonuna kadar ve baştan sonuna kadar sonsuza kadar yaşamak ister miydin?
Schopenhauer cevaplamış daha soru sorulmadan önce:
Hayır! Hiçbiri mezarından çıkmazdı. Kim bu işkenceyi baştan yaşamak ister?
Of :/ Bu mu yani? Böyle mi olacak? Tamam daha kötüsü olsun tabiki istemem ama, bu mu? Bu kadar mı? Kitaplarda, filmlerde, şarkılarda derinlik arayıp, ailene ve üç dört erkeğe sarılıp candan, üç dört ülkede sürterek  yaşlanmak?
Bazıları "evet bu kadar" derken çok rahatlar ama ben o zaaaart sesini duyuyorum. Zaart evet, yanlış cevap verdiğinde gönderilen zaart. Daha çok, daha derine kazmalısın tarlada koşmak yerine. Oysa benim şu an yaptığım o, tarlada aylak aylak dolaşıyorum... 
Bana inansaydın, sen otururdun, ben kazardım, durmadan....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder