30 Nis 2012

Eskidendi

Bu sene anneler gününü erken kutlamak istedim
Kendimce
Bir fotoğraftaki kadın annem
Tabi daha annem olmadan önce
Babamla nişanlıyken
Daha anne olmadan bile
O kadar her şeye hazır
O kadar bilge ve güzel görünüyor ki
Şimdiki yaşımdan sanırım 6-7 yaş küçük
Ve benim asla öyle biri olamayacağımı bilmek için
6-7 yıl düşünmek gerekmez

Hem bu dünyaya ayak uydurup
Çoğunlukla iyilik yapmaya çalışıp
Hem iyi ve hep bizimle kalan bir adamla evlenip
Bizi sonsuza kadar aile çatısının altında tutup
Hem yıllarca mühendis olarak gece gündüz çalışıp
Hem kendi annenin dizinden bir an bile ayrılmayıp
Hem...
Hemm..

Bütün bunları nasıl başardın bilmiyorum
Biliyorum çok kötü kırıcı şeyler de yaşadın
Hep izi kaldı
Ama ben hiçbirine sahip olamadan öyle yorgunum ki
Buraya senin yerine kendi fotoğrafımı koysam ışığım o kadar gitmiş ki
İnsanlar oldukça kötü
Ve dünya artık çok özgür ve bir o kadar da yalnız bir yer ki
Ben bunların hiçbirini yapamayabilirim
Umarım o zaman benim de farklı bir yolda saplanıp gittiğimi
ve kimsenin senin kadar becerikli olamayacağını
ve hayattaki en büyük şansın karşına gerçekten iyi insanlar çıkması
ve insanın bu iyi insanları elinin tersiyle hevesleri uğruna yollayıp bencillik etmemesi gerektiğini anladığımı
Anlarsın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder