21 Haz 2012

Sen mi Stannissin Ben mi

Aylar önce yatıp benim saçlarımı severken söylediklerin
Hepsi şimdi yeni yeni somutlaştı, ayağa kalktı, dolaşmaya başladı sözlerin
O zaman bahane olduklarını düşünmüştüm
Çünkü o zaman yorgun olan taraf sendin
Bir başka savaşı kazanan tarafsa bendim
Ganimetlerimle rahat rahat kurulmaktaydım
"Hep birşeyler yapmak zorunda oluyorsun istemiyorum" diyordun.
Bu sana mahsus değildi ki, bu her seven taraf için geçerliydi.

Geceleri uykusuz kalmak,
Yıllardır düşlediğin şeylerden feragat etmek,
Evini, kendini, zevklerini, her şeyini onun seveceği hale getirmek için didinmek
Uyuyamamak
İki kişi için nefes almak, düşünmek, planlamak, yaşamak, gitmek
Karşılığı -ne istersen yap, ben mi istedim- olsa da hep kalbini rahat ettirmeye kadifelere sarmaya çalışmak
Ve ne olursa olsun her saniyesinden zevk almak
Aşkın elini kolunu bağlaması.

Sanırım artık yeryüzünde uzun süredir yer kaplayan yaş grubuna yaklaşıyorum
Ve artık biliyorum ki ilişkinin çelişkisi bu
Aşık olduğun, sevdiğin adamın sende sevdiği her şey sen yalnızken vardır
Sen sadece yalnızken çekicisindir
Yalnızken özgür, yalnızken orda burda kalan sabahlayan, yalnızken başını alıp alıp giden, yalnızken aşk yerine iş düşünen, yalnızken yaratıcı olan yazılar yazan resimler yapan başka diller konuşan, yalnız ve sahipsizken keşfedilmemiş bir ada gibi anakaraya uzak bir köşede hayatını sürdüren
O KIZ
Bir kere sevdiğinde artık İsa gibi çivileri geçirmiştir etine
Seve seve
Yörüngenden uzağa uçamaz, iki kanata bir kişi düşerken artık iki kanata iki kişi düşmektedir ve ikinci kişi biraz daha iridir, o ev o kariyer o hayat o arkadaşlar meğer uzaktan duyduğun gibi parlak ve güzel değilmiş. Meğer o kızın da korkuları varmış, bilmedikleri varmış, geçmişinden yakasını bırakmayanlar, geleceğinde senin olmayacağın her andan korkuları varmış
Onu bunlarla da sevebilir misin? Gerçekse sevebilirsin.

Bu; güzel ve çirkin oldukları için farklı geçmişlere ve belki farklı geleceklere sahip olan ama hep birbirini seven, hep birbirini özleyen ve aslında birbirine tıpatıp benzeyen güzel ve çirkinin hikayesi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder