10 Mar 2014

La Nostra Dolce Vita 2013: LAGO MAGGIORE

21.09 SABATO

Bu haftasonunu da o kadar iş arasında gezisiz geçiremedik ve Lago Maggiore’yi keşfetmeye karar verdik. Aslında Milano’da 3 adet göllü çekim noktası var: Como, Garda ve Maggiore. Como’ya geçen yaz gitmiş ve ufak bir tur yapıp geri gitmiştik, bir iki restoran, şirin bir Duomo, Volta heykeli ve George Clooney’nin evinin önünden salına salına geçen bir tekne turundan oluşuyor:

Garda ise Milano’ya oldukça uzak. O yüzden Fodor’s İtalya kitabımızı açıp öncelikle Lago Maggiore’ye karar verdik. Adından da anlaşılacağı gibi "major" bir göl, bir ucu İsviçre’de bir ucu Milano’ya 1 saat, ince uzun bir göl. Ancak onu çekici kılan iki şeyden biri kuzeyindeki Locarno beldesinin dünyaca ünlü film festivali; diğeriyse bizim rotamız olan şirin adaları. Üç temel ada Isola Bella (Güzel Ada), Isola dei Pescatori (Balıkçılar Adası) ve Isola Madre (Ana Ada?). 10€ vererek Bella ve Pescatori’ye gidiş dönüş tekne biletimizi aldık. İlk durak olan Pescatori harika, küçücük, cidden şirinlikten ölen bir adacık. Adından da anlaşılacağı gibi balık yemekleriyle ünlü ama fiyatlar hiç uçuk kaçık değil. U magnetini, ben de 5 tane retro görünümlü kartpostalımı aldıktan sonra 60+ emekli teyzelerle beraber Bella’ya doğru tekneyle yola çıktık:

Isola Bella biraz daha büyük ve uzaktan çok büyüleyici gözüküyor ancak buranın da büyük kısmını saray ve bahçeleri kaplıyor. Biz içeri girmedik ve dapdar ara sokaklarda gezinip fotoğraf çekerek saati 5 yaptık:

En sonunda tekrar tekneye binerek trenden indiğimiz nokta olan Stresa’ya geçtik. Stresa tam bir Amerikan tatil bölgesi, 1800lerden kalma über lüks dev gibi mimari harikası sahil otelleriyle ünlü. Her biri Çırağan’a 10 takan bu otellerde 60+ turistlerimiz zevk sefa içinde gölü seyrediyorlar…:

Porta Garibaldi üzerinden eve döndük ve bana ilaç gibi gelen koca birer tabak gnocchi pişirerek akşam yemeğimizi yedik.
(PS: gnocchi top top makarnalar demek, üstelik de hamurunda patates püresi var. OVER!)