8 Tem 2017

Woody

Blog, twitter vs. işlerine ilk girdiğimde, hatta belki doktora ile yeni yeni içdünyama dönüp kütüphanede ders yerine romanları alıp alıp sabaha kadar oturabildiğim yıllarda, beğendiğim cümle ve deyişleri biriktirirdim. Bu iş için word dosyası mı açmadım, yeni defterlere mi başlamadım... Sayamayacağım sayısız yöntem. Herneyse, bu biriktirdiklerimden en canıma yakın bulduğum cümle Woody Allen'a aitti:
Hayattaki en güzel cümle seni seviyorum değil, tümörünüz iyi huylu çıktıdır.
Brutal, belki zalimce gerçekler diyebileceğimiz aforizmalarının içinden bu cümle nedensizce hiçbirşey ezberlemeyen bana takılıp kalmıştı. Sanırım yerini bulması için 33 yaşıma gelmem gerekiyormuş. Çok şükür, kendi üzerimden kendi bedenimle ilgili kazanmadım bu tecrübeyi. Anlatayım...

Hayatım boyunca pek yakın arkadaşım olmamıştır. Yani hep çok kalabalık arkadaş gruplarım olmuştur ama o kanka, dost, bff denen şeye hiçbir zaman sahip olmadım, belki de olmak istemedim. Bulduğumda da evlendim zaten. Her neyse, bu mertebeye en yaklaşan dostlarımdan biri İTÜ yıllarında hayatıma girdi. Yediğimiz içtiğimiz ayrı gitmez, sabah kalkıp akşam yatana kadar bazen akşam da beraberdik. Hayatımda belki beraber en çok güldüğüm iki insandan biriydi. Gerçekten içten güldüğüm, ayaklarım geri geri gitmeden çıkıp buluşmaya can attığım.
Sonra gün geldi, bana hata yapılınca neredeyse 6 yıl hiç ama hiç görüşmedik. Ne ne yaptıklarını sordum, belki o da beni sordu veya sormadı bilmiyorum. Çok kişiyi hayatımdan çıkarmama rağmen bana çok koyanlardan biri olmuştu bu. Merak dahi etmemiştim. Adı, yüzü bile yavaş yavaş silinmeye başlamıştı 6 yıl kuralıma göre.


6 yıl sonra, birgün buluşalım dedi, yemek yedik kahve içtik, ikimizin de hayatı, kocası eski kocası işi eski işi evi eski evi yeni evi... hepsi değişmişti. Eskilere çok da girmedik. Kahve içtik. Bir kahve. Vedalaştık. Çok ama çok rahat uyumuştum....

İkinci buluşmayı ayarlayamadan  beyin ameliyatına gireceği ortaya çıktı. Birden bire. Beyin zarında tümör oluşmuştu. Muhtemelen onu hiç görmediğim o 6 yıldan birinde hayatına giren ve bu kez çıkmayan şeylerden biriydi. Bilmiyorduk.

Tam zamanında içmiştik kahveleri. 3 gün önce hastane odasındaydım. İyiydi. Umarım hayattaki en güzel cümleyi duyar. Hayattaki en güzel ikinci cümleyi söyleyen çok bulunur nasılsa...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder